Valitse kieli

Historia

Historia

1909

Kaksi vuotta sen jälkeen, kun Dr. Oscar Troplowitz keksi hoitavan huulivoiteen, Labello-tuotemerkki otettiin käyttöön Saksassa, Sveitsissä ja Itävalta-Unkarissa. Sana Labello tulee latinankielisistä sanoista "labium" (huulet) ja "bellus" (kaunis). Tähän kiteytyy Labellon tavoite – antaa käyttäjilleen kauniit huulet!

1911

Labello esitteli uuden innovatiivisen pakkauksen, peltikotelon, jonka pohjaa painamalla voidepuikko tuli esiin. Siihen aikaan huultenhoitotuotteita myytiin yleisesti ilman pakkausta. Suuresta voidepalasta leikattiin asiakkaalle sopiva pala, joka sitten käärittiin folioon.

1911, Ison-Britannian hinnasto

1914

Ensimmäisillä eurooppalaisilla markkina-alueilla menestymisensä myötä Labello tuli kauppoihin myös Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Italiassa ja Hollannissa. Nyt Labellon ostaminen oli mahdollista myös ulkomaanmatkoilla!

1914, Tanskan, Italian ja Saksan hinnasto

1922

Labello-peltikotelo korvattiin alumiinisella, jotta sen käyttö ja kantaminen taskussa tai käsilaukussa olisi kätevämpää. Tuohon aikaan Labelloa oli markkinoilla kahta eri versiota: tavallinen valkoinen voide ja sävytetty punainen, joka oli ensimmäinen sävyttävä Labello-huulivoide, jossa oli myös hoitava vaikutus.

Alumiinikotelo

1935

1930-luvulla Labello-tuotteita myytiin maailmanlaajuisesti jo yli 30 maassa. Niiden suosio oli omaa luokkaansa.

1935, Kolumbian hinnasto

1938

Jo 1930-luvulla Labello suunnitteli hienoja mainoksia, joilla haluttiin kertoa kuluttajille uusista hoitavista huulivoiteista. Samankaltainen mainossuunnittelu on muotia tänäänkin – tosin kutsumme sitä retroksi!

1938, saksalainen mainos

1952

Punainen ja valkoinen Labello-voide olivat edelleen suosittuja ympäri maailman: valkoinen arkiseen huultenhoitoon kaikille kohderyhmille ja punainen naisille antamaan huulille hoitovaikutuksen lisäksi kauniin sävyn.

Saksa 1952

1953

Alumiinikotelo korvattiin muovisella, jolloin pakkauksesta saatiin värikkäämpi ja modernimpi.

1958

Hoidetut ja pehmeät huulet sopivat suuteluun parhaiten – jo 1950-luvulla Labello kiinnitti huomiota sekä miesten että naisten huuliin.

1963

Kuulostaako alkuperäinen liukuva voidekotelo jotenkin omituiselta? 1960-luvulla Labellokin tuli tähän päätelmään. Siksi se kehitti uuden käännettävän kotelon, joka oli käytössä huomattavasti kätevämpi. Nyt Labellon käyttöön ei enää vaadittu pikkusormea.

1973

Labello-tuotteet pakattiin ensimmäistä kertaa klassiseen siniseen pakkaukseen, joka on yhä edelleen huulivoiteen symboli.

1973, Saksa

1978

Markkinoille tuotiin Labello Med – aurinkosuojakertoimen ja rauhoittavia ainesosia sisältävä voide. Labello otti askeleen eteenpäin ja erikoistui vakavimpien huuliongelmien hoitoon kehitettyihin tuotteisiin.

1978, saksalainen tiedote

1979

Markkinoille esiteltiin Labello Sun, joka oli kehitetty suojaamaan huulten herkkää ihoa auringonsäteiltä.

1984

Labello Camomille esiteltiin. Se oli suunnattu kuluttajille, jotka halusivat tuoksultaan ja ainesosiltaan luonnollisen huulivoiteen.

1984, saksalainen mainos

1985

Labello Rosé oli ensimmäinen tytöille suunnattu vaaleanpunaisen sävyn antava hoitovoide. Rosé on ollut hyvin suosittu markkinoille tulostaan saakka ja sitä ovat käyttäneet tytöt ja naiset ympäri maailman.

1986, saksalainen tiedote

1989

Usein kysyttiin, kuinka huulet voi suojata urheiltaessa vedessä, auringossa tai kylmässä säässä. Vastauksena tähän esiteltiin Labello Sport, erityisesti aktiivisille ihmisille suunnattu tuote.

1989, saksalainen mainos

1992

Ainutlaatuisen vesipohjaisen koostumuksen omaava ja siten huulia tehokkaasti kosteuttava Labello LipBalance esiteltiin. LipBalance yhdisti kaksi huulivoidetta: Hydron, nykyisten Hydro Care -tuotteiden edelläkävijän, sekä Regenerationin, Labellon ensimmäisen voidepuikon.

1994

Menevätkö huulesi huonompaan kuntoon, jos vietät aikaa ulkona talviaikaan? Labello UV Alpin esiteltiin vuonna 1994. Sen suojakerroin oli 25 ja se suojasi huulia myös kylmyyttä vastaan. Voide soveltui levitettäväksi huulille hiihdettäessä, lumilautaillessa, luistellessa jne.

2001

Labello astui uudelle vuosituhannelle tuoden naisten huulille helmiäishohdetta ja elämään enemmän hehkua. Tämä oli suuri askel kosmetiikan suuntaan ja houkutti tuotteiden pariin nuoria tyttöjä kaikkialta maailmasta. Tuotteita ei myydä enää Suomen markkinoilla.

2004

Labello esitteli kaikille hohdokkaille tytöille uuden Care Gloss and Shine -huulivoiteen, joka teki huulista kiiltävät ja pehmeät. Voide oli saatavilla kahtena muodikkaana värinä sekä värittömänä huulikiiltona. Tuotteita ei myydä enää Suomen markkinoilla.

2005

Labello esitteli tuotteissaan uuden kosteutta säilyttävän ominaisuuden, joka hoiti huulia entistä paremmin. Koska huulet kuivuvat ajan myötä hoitamattomina, Labello-tuotteet säilyttävät huulten kosteuden suojaamalla niitä glyseriinillä, joka on ihon luonnostaan sisältämä kosteuttava ainesosa. Tuotteet sisältävät myös arvokasta greipin siemenöljyä ja hoitavaa E-vitamiinia.

2009

Labellon menestystarina täyttää jo 100 vuotta!
Labello on enemmän kuin tuotemerkki – se merkitsee 100 vuoden kokemusta, lupausta hoidetuista, pehmeistä ja kauniista huulista sekä mahdollisuutta löytää juuri tarpeitasi vastaavat tuotteet ja hyödyntää luonnon ainesosien kosteuttavia ominaisuuksia. Labello on nykyisin maailman käytetyin huultenhoitotuote.
Labellon 100 vuotta – suudeltavan pehmeät huulet!

Seuraa meitä

Facebook Instagram YouTube